Fit For Livet

Næste forløb 

Kick off man d. 8/1 2018 kl. 17.00-19.00 i FYSIQ Femøren
Faste træningsdage: Mandage og onsdage kl 17.00-18.00 i FYSIQ Femøren


Hvad er Fit For Livet?

Måske har du prøvet alverdens kurer, som har givet hurtige resultater i form af hurtigt vægttab, men når kuren er slut, tager du det hele på igen. FYSIQ tilbyder et særligt livsstilsforløb, som vi kalder Fit For Livet. Det fungerer som et forløb, der strækker sig over 8 måneder, og indeholder kostvejledning, motivationssamtaler, personlig programlægning med opfølgninger, træning på lukkede hold, fællesskab både i centret og via sociale netværk som Facebook, månedlige events og foredrag, og meget mere. På det lukkede hold er der maks 12 deltagere, som alle har et fælles mål om at ændre livsstil. På Fit For Livet træner du to gange om ugen i de første tre måneder. Træningen foregår i FYSIQ og er et godt mix af konditions- og styrkeøvelser i holdsal. Her bliver du nøje instrueret og presset af kyndige og engagerede instruktører, på en sjov måde.

Er du klar til at tage første skridt i retning af en ny og sundere livsstil, der varer ved, omgivet af en bred vifte af kompetente sundhedsprofessionelle?

FYSIQ's Fit For Livet bygger på samme grundlæggende værdier som det øvrige FYSIQ – Troværdighed, Respekt, Empati og Kvalitet. Fit For Livet er et unikt tilbud til dig, der gerne vil i form, tabe dig, strammes op, optimere din træning, have mere energi i hverdagen, opnå viden omkring sund kost og fysisk aktivitet, og lære hvordan det bedst muligt kan blive en fast del af din hverdag. 


Hvordan tilmelder man sig?

Skriv til vores livsstilsvejleder Kajsa på ka@fysiq.dk, hvis du gerne vil tilmelde dig eller har yderligere spørgsmål. Her kan du også høre om hvornår vores næste forløb starter. 


Priser på Fit For Livet

Fit For Livet
Intensivfasen - 3 måneder kr. 3.599,-
Stabiliseringsfasen - 3 måneder kr. 1.799,-
Fastholdelsesfasen - 2 måneder Kr. 599,-
Dem samlede pakke - 8 måneder (spar kr. 497,-) Kr. 5.500,-

Bemærk: Fit for Livet er et tillægsmedlemskab til et almindeligt FYSIQ-medlemskab. Hvis du gennemfører alle 8 måneder, belønner vi dig med 3 måneders gratis træning!


Forløbet i detaljer

I nedenstående har vi skrevet lidt om de forskellige faser i Fit For Livet. Læs med og lad dig inspirere. Vi glæder os til at se dig!


Uge 1-4: Kom godt i gang! Sæt gode, realistiske mål og læg en plan

Velkommen til Fit for LIVET! Vi har fælles opstart med Kick-Off, hvor vi lærer hinanden at kende, forløbet præsenteres i detaljer, og du får din personlige livsstilsmappe. Målene bliver sat, og i løbet af de første par uger har du første individuelle møde med din kostvejleder og de fysioterapeutstuderende. Her kommer du godt i gang, og får det nye træningsprogram, der bliver designet ud fra din nuværende form og præferencer og vores professionelle vurdering af et program, der imødekommer dine behov bedst muligt. Samtidig kickstarter vi dine nye kostvaner – du modtager en personlig kostvejledning, og vi ligger en plan, der tager hensyn til smag, behov og mål. Du vil modtage en masse motivation og inspiration hertil.


Uge 5-9: Før planen ud i livet, mærk allerede de gode nye vaners effekt på krop og sind

Du er nu godt i gang med din nye kost- og træningsplan. Du har et godt overblik over, hvad der skal til for at nå dine mål. Det er nu tid til første event, som vil inspirere dig yderligere til at fortsætte den gode nye stil. Du vil allerede nu mærke de første positive effekter af træning og kostomlægning i form af bedre teknik, forbedring af eventuelle skader og skavanker, mere energi dagen igennem som følge af et mere stabilt blodsukker, og spejlbilledet vil på dette tidspunkt også have ændret sig.


Uge 10-13: Nyd fællesskabet på holdet, og udnyt din nye viden omkring kost og motion i hverdagen

Du vil nu være så godt inde i din træning, at det er tid til at evaluere de første måneder og hæve barren. Hvis du har døjet med skader eller skavanker fra start, som har bremset dig, vil du også her begynde at kunne mærke fremgang. Du vil for alvor kunne se forandringerne på din krop, og have energi og overskud til for alvor at smide resten af de dårlige vaner ud. Du nye viden giver dig en forståelse for din krop, der gør dig i stand til at vurdere hvilke ting i din hverdag, der er gode for dig, og hvilke ting, der kan forbedres endnu mere. Den ekstra energi vil også betyde overskud til at pleje og nyde de nye venskaber, og vi vil fortætte den gode udvikling sammen i forhold til fælles mål såvel som individuelle.


Uge 14-18: Vær stolt af de resultater, du har opnået på de første 3 måneder, og overvej nye udfordringer og mål, du nu har energien til

Sidste skridt i intensivfasen. Giv dig selv og de andre et stort klap på skulderen over de træningspas, der er gennemført, den sved, du har svedt, det fedt, der er væk, de muskler, du har fået, og den dejlige tilfredsstillende følelse, du har netop nu, hvor du har nået første mål på vejen. Du har fortjent den! Her i denne fase ser vi ikke kun tilbage på alle de ting, der er gået rigtig godt – vi tager det også med os videre. Vi begynder at planlægge og igangsætte sidste tiltag, vi kan fokusere på og lægge vores energi i her i den sidste del af den intensive fase. Vi skal have det hele med, og omsætte energi til handling for at nå nye mål, du måske ikke engang vidste du have!


Uge 19-22: Find de aktiviteter, du brænder for, og indfør den nye livsstil fuldt ud i din hverdag

I stabiliseringsfasen er det vigtigt at få implementeret dine nye mål og aktiviteter som en fast del af din hverdag. På den måde kan det åbne dine øjne for nye muligheder for træning, eller få andre vigtige personer i dit liv med til en træning i FYSIQ. Du er muligvis længere, end du havde forestillet dig, du ville være, og derfor er det også tid til at (gen)opdage de muligheder, din nye krop og fysik giver dig. Søg nye udfordringer – vi er her hele vejen med støtte og opbakning, og modtager meget gerne ønsker og inspiration fra jer til vores hold!


Uge 23-27: Nyd lækre madoplevelser, både for dine smagsløg og din krop, og oplev genvindsten, det giver i din træning

Du er nu i en fase, hvor du kan nyde og eksperimentere mere med din kost. Både fordi du er kommet godt i gang med din træning, og fordi du er godt på vej til at blive ekspert på egen krop i forhold til, hvordan de nye kostvaner påvirker din krop. Du kan tydeligt mærke, hvis du en dag eller to er faldet igennem, og hvilke konsekvenser dette har haft på din krop og træning. Samtidig er vi ovre intensivfasen, og uanset om dit mål har været et betydeligt vægttab, at holde vægten, eller andet, sætter vi nu ind på at finde frem til de kost- og måltidsmønstre, der skal blive en fast del af dit nye liv. Dette inkluderer at finde det mønster i din kost, der giver dig en oplevelse af livskvalitet, gør at du kan opretholde et energiniveau dagen igennem, og få maximalt udbytte af din fysiske aktivitet. Vi er eksperter i eget fag, du i egen sag, og sammen finder vi frem til en god start på resten af dit liv.


Uge 28-36: Find nye FYSIQ-hold, tag det bedste med dig, behold fællesskabet og nyd succesen med en ny og bedre livsstil

Du har nu gennemført 6 måneders godt arbejde. I de næste 2 måneder taler vi om, hvad du ønsker af viden og inspiration til at fortsætte den gode stil fremadrettet. Vi følger op på hele dit forløb, og guide dig videre til vores andre FYSIQ-tilbud. Nu vil der være mange forskellige træningsmuligheder for dig, og du kan trygt udforske FYSIQ’s brede udvalg af styrketrænings- og holdtilbud. Vi vil samtidig opfordre dig til at sætte nye mål, så du videre frem kan føle dig fantastisk, hver gang du kan krydse et nyt mål af. Du vil på nuværende tidspunkt have givet dig selv en række gaver – mere overskud i hverdagen til familie, arbejde og fritid, en langt bedre sundhedsprofil, gode motionsvaner, øget styrke og udholdenhed, et flottere spejlbillede, selvtillid og tro på egne evner, bedre kropsbevidsthed, nye fællesskaber, minimeret eller kvittede skader og skavanker, større viden omkring kost og motion, lang større grad af velvære og meget mere… Vær stolt af dig selv, det er vi! YOU DID IT!