FYSIQ på job

Skadesforebyggende træning på arbejdspladsen

Nu kan du træne lige efter fyraften - På din egen arbejdsplads. Forebyg arbejdsrelaterede skader, kom i god form og bliv klogere på sundhed, træning og kost igennem vores FYSIQ på job forløb.


FYSIQ på job

FYSIQ på Job er et tiltag, der er designet til at give dine medarbejdere en større viden om sundhed og træning, samt at forebygge skader igennem træning på arbejdspladsen. Det eneste du skal gøre er at skifte arbejdstøjet ud med træningstøj og lade dig guide ind i en times træning og undervisning. Forløbet foregår over 4 måneder og består af i alt 10 trænings/undervisningssessioner. Hver session består af 15 minutters undervisning efterfulgt af 45 minutters effektiv træning af forskellig art. Træningen bliver altid vejledt af en af vores fysioterapeuter eller andre eksperter inden for træning, kost, sundhed og livsstil. Træningen vil desuden blive målrettet til deltagerens behov og tager altid udgangspunkt i det nuværende træningsniveau. Hver af de 10 sessioner vil have fokus på forskellige relevante områder i forhold til nedsætte risikoen for skader på arbejdspladsen, samt øge den generelle sundhed. I den nedstående liste kan du se hvad de enkelte undervisningssessioner indeholder.


1. Kom i bedre form.

Hvordan skal man træne for at komme i bedre form og hvilken betydning får det for min generelle sundhed?


2. Fokus på kondition.

Konditionstræning er en af grundstenene i den generelle sundhed. Det styrker din krop på mange måder; alt fra immunforsvaret til den fysiske overskud man mærker i hverdagen.


3. Kost spis det rigtige.

Vi ved godt at der findes sundt og usundt mad, men hvordan sammensætter man sin kost på en sådan måde, at det giver os fysisk overskud i hverdagen? Hvordan undgår man at blive træt tid sidst på dagen?


4. Holdning

Når vores holdning ikke er god, er der en række muskler og led der lider. Med en god holdning skaber vi forudsætninger for at lave vores arbejde med mindre belastning på kroppen.


5. Løfteteknik.

Det er ikke altid nemt at løfte rigtigt og nogle gange kommer man til at gøre det forkert. Få løfteteknikken helt på plads og beskyt ryg og nakke.

 
6. Fokus ryg.

Ingen ønsker et langvarigt rygproblem. Vi ser på hvordan ryggen er bygget op, hvor problemerne opstår og hvad vi skal gøre for at forebygge gener i ryggen.


7. Fokus nakke/skulder.

Nakke og skulder problemer er efter rygproblemer den mest hyppige lidelse i kroppen. Der er meget vi kan gøre for at forbygger gener her.


8. Få mest ud af styrketræning.

Når muskelstyrken løftes bliver genstande der var tunge før pludselig lette.  Det betyder at den daglige belastning bliver væsentligt reduceret.

 
9. Motivation.

Vi ved hvad der er godt for os, men hvordan holder vi os motiveret for at blive ved med at lave vores øvelser/ aktive livsstil, som giver os det naturlige fysiske og psykiske overskud


10. Vedvarende aktiv livsstil.

Der findes mange måder at være fysisk aktiv på. I gennem forløbet er du blevet præsenteret for en række forskellige muligheder. Hvad virker bedst for dig fremadrettet?


Hvad koster det?

For at kunne få forløbet kræver det, at der er min. 10 deltagere. Alle deltagere skal være medlem af FYSIQ, men bortset fra det koster forløbet ikke noget. Hvis virksomheden betaler medlemskaberne, er det gratis for de ansatte, da man ikke skal beskattes af skadesforbyggende træning på arbejdspladsen.


Hvordan tilmelder man sig FYSIQ på job?

Ring eller skriv til Aleksander Enoch, for at høre nærmere om forløbet og om hvordan vi kommer i gang.

Aleksander Enoch
Email: ae@fysiq.dk
Telefon: 26 23 82 71