Opskrift på lækker chiagrød til morgenmad

Opskrift på chiagrød – hurtigt, sundt og nemt alternativt til din morgenmad.

Skrevet af FYSIQ for 9 måneder siden
(ons d. 8. feb - 2017 kl. 11:28)
chiagrød kostvejledning FYSIQ

Er du træt af altid at spise det samme til morgenmad? Du vil måske gerne prøve noget nyt, men det skal ikke tage lang tid at lave? Du er kommet til det rette sted. Få en fantastisk start på dagen, med dette sunde alternativ til morgenmad!

Chiagrød er blevet mere og mere populært og det er ikke uden grund! Chiagrød er nemlig en super morgenmad at starte dagen på, da frøene indeholder masser af antioxidanter, omega-3, kalcium og fibre.

Prøv denne opskrift og kickstart dagen på en lækker og sund måde!

(2 personer)

Ingredienser:

  • 4 dl mandelmælk
  • 2 spsk. chiafrø
  • 2 dl havregryn
  • 4 spsk. kokosmel
  • Lidt vanilje (fra stang eller pulver)
  • Lidt ahornsirup eller honning
  • Toppings efter eget valg

Kombiner ovenstående ingredienser i en skål, og bland dem indtil massen begynder at fortykkes. Derefter opbevares det dækket I køleskabet natten over, eller I mindst et par timer. Rør godt rundt inden servering og tilsæt evt. Lidt vand hvis grøden bliver for tyk.

Top grøden af med frisk frygt og/eller nødder efter eget valg.

Portionen kan sagtens laves større, så du har til flere dage, da grøden kan holde op til fem dage nedkølet.

Har du i øvrigt prøvet kostvejledning i FYSIQ før? Vores kostvejledere kan helt sikkert hjælpe dig med at skabe nogle sundere vaner, som kan give dig energi og glæde i hverdagen.

Klik her for at læst mere om kostvejledning i FYSIQ.